Ny løsning for elektronisk samhandling i Helsetjenestene

Helsetjenestene i Brønnøy kommune bruker DNV Imatis som samhandlingsløsning og planleggingsverktøy.
Løsningen brukes til å holde oversikt over pasienter, oppgaver og beskjeder for å kunne sikre informasjon- og samhandlingsflyt mellom helsetjenestene i kommunen.

Hjemmesykepleien sone nord har hatt besøk av DNV Imatis. Fra venstre: Line Ibsen Larsen (superbruker), Synne Mari Trælnes (systemansvarlig) og Margrethe Blom-Pettersen (UX Designer i DNV Imatis).

DNV Imatis er i bruk hos 23 forskjellige tjenester/avdelinger under Helse og Velferd, hvor de kan samhandle med andre avdelinger og internt i tjenestene.

Løsningen brukes både på mobil, pc, nettbrett og store touchskjermer plassert på enkelte vaktrom.

Hver avdeling eller tjenestested kan få tilpasset oversiktstavlene sine slik de ønsker, og det meste er redigerbart

Synne Mari Trælnes, Sykepleier og konsulent i velferdsteknologi, er systemansvarlig i Brønnøy for DNV Imatis og utvikler løsningen i tett kontakt med superbrukere og ansatte på tjenestestedene.

Brønnøy utvikler stadig løsningen i helsetjenestene og jobber kontinuerlig for å forbedre tjenestene og samhandlingen imellom dem.

Brønnøy har designet egne oversiktstavler etter kreative forslag fra ansatte i helsetjenestene, og disse ideene deles nå med leverandør DNV Imatis og andre kommuner/foretak. Brønnøy kommune har tidligere i vår hatt besøk av blant annet Bodø kommune, som ønsket inspirasjon til oversiktstavler og kommunikasjonsmåter i løsningen som de er i gang med å utforme.

Brønnøy har tett kontakt med leverandør DNV Imatis og deler sine unike oversiktstavler for å inspirere andre. Hjemmesykepleien er av de største inspirasjonskildene fra løsningen i Brønnøy kommune, hvor de fleste ideene kommer fra.

DNV Imatis gir ansatte bedre oversikt, kontroll og arbeidsflyt, slik at de kan fokusere på god velferd, omsorg, behandling og pleie for pasientene. Vi er stolte av å være en del av denne digitale revolusjonen!