Brønnøy kommune har to forskjellige typer trygghetsalarmer som tildeles etter behov av tjenestekontoret. Trygghetsalarmene skal brukes til å varsle hjemmetjenesten (og eventuelt pårørende) om behov for bistand ved fall eller andre helse behov. Ved akutte situasjoner - ring 113.
Mobil alarm
- Den mobile alarmen har innebygd mobildekning og kan derfor brukes både inne i bolig og ute hvor det er mobildekning.
- Alarmen kan bæres rundt halsen som et smykke eller på armen som en klokke.
- Alarmen må lades i medfølgende lader etter behov, som en mobiltelefon.
- Lokaliseringsstøtte med GPS kan aktiveres ved behov.
Stasjonær alarm
- Den stasjonære alarmen må være tilkoblet strømkontakt inne i bolig og har et 24 timers back-up batteri ved strømbrudd.
- Alarmen leveres med en alarmknapp som kan brukes rundt armen som en klokke eller bæres som et smykke.
- Alarmens rekkevidde for å utløses er primært inne i bolig, men kan ha noe rekkevidde rett utenfor boligen også.
Slik søker du
Digitalt søknadsskjema helse og omsorgstjenester
I søknadsskjemaet beskriver du dine hjelpebehov.
Hva skjer etter at jeg har søkt?
Etter at du har sendt inn søknaden din, vil en saksbehandler fra tjenestekontoret ta kontakt med deg for å vurdere ditt behov.
Hva koster det?
Etableringsgebyr for installasjon, oppsett og vedlikehold kr 1000,-
Abonnementsavgift kr 275,- per måned
Prisen fastsettes av kommunestyret.
Tjenestemottaker faktureres for abonnementsavgiften inntil trygghetsalarmen er innlevert etter avtale med hjelpemiddellager i kommunen.
Dersom det avtales at hjelpemiddellager skal hente alarmen, stopper fakturering ved dato for oppsigelse.
Klage
Ønsker du å klage på et vedtak? Ta kontakt med Tjenestekontoret.
Tilbakemelding
Dersom du mottar tjenesten og ønsker å gi tilbakemelding, ta kontakt med soneleder i hjemmesykepleien.